
VÝSLEDKY KONTROL ROZHLASOVÉHO VYSÍLÁNÍ

1/18, 2014, EVROPA 2, s. r. o. (program EVROPA 2)

Rada se seznámila s analýzou pořadu Ranní show, který byl odvysílán dne 6. prosince 2013 v čase od 
09:09:45 do 09:16:00 hodin na programu EVROPA 2, a shledala, že jeho odvysíláním se provozovatel 
EVROPA 2, s. r. o., nedopustil porušení zákona č. 231/2001 Sb. 

2/39, 2014, RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. (program Kiss Morava)

Rada se seznámila s analýzou reklamy na elektronické cigarety prodávané na www.nadines.cz, která 
byla odvysílána dne 26. listopadu 2013 v čase 10:41:30 hodin na programu Kiss Morava, a shledala, že  
reklama byla odvysílána v souladu s právními předpisy.

4/43, 2014, Český rozhlas (program ČRo 2 Dvojka)

Rada se seznámila se stížností (č. j. 589/2014) posluchače na část zpravodajské relace odvysílané dne 
26.  ledna  2014  od  10:00:25  do  10:00:47  na  programu Český  rozhlas  Dvojka  a  s  její  analýzou  a  
shledala, že k porušení zákona č. 231/2001 Sb. nedošlo (3).

4/45, 2014, NONSTOP, s. r. o. (program Rádio Krokodýl)

Rada se seznámila s analýzou vysílání programu Rádio Krokodýl provozovatele NONSTOP, s. r. o., ze 
dne  2.  ledna  2014  od  00:00–24:00  hodin  a  shledala,  že  vysílání  bylo  v  souladu  se  zákonem  o 
rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

5/19, 2014, NONSTOP, s. r. o. (program RADIO JIHLAVA)

Rada se seznámila s analýzou programu RÁDIA JIHLAVA provozovatele NONSTOP, s. r. o., z pondělí 10.  
února 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém 
a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

5/20, 2014, 4S Production, a. s. (program Expres radio)

Rada se seznámila s analýzou programu Expres radio provozovatele 4S Production, a. s., ze dne 27. 
ledna 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém  
a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

5/21, 2014, SAT Plus, s. r. o. (program FUN ONE STATION)

Rada se seznámila s analýzou programu FUN ONE STATION provozovatele SAT Plus, s. r. o., z 20. ledna  
2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém a  
televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

6/39, 2014, Český rozhlas (program ČRo Dvojka)

Rada se seznámila s analýzou pořadu „Noční mikrofórum“, který byl odvysílán dne 11. února 2014 od  
22:30 hodin na programu ČRo 2 – Dvojka a v jehož rámci byl  odvysílán rozhovor s paní Helenou 
Fuchsovou, a shledala, že pořad byl odvysílán v souladu se zákonem č. 231/2001 Sb.

6/41, 2014, Česká rozhlasová, s. r. o. (program Radio Orlík)

Rada se seznámila s analýzou programu Radio Orlík provozovatele Česká rozhlasová, s. r. o., ze dne 25. 
února 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém 
a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami

7/18, 2014, MEDIA BOHEMIA, a. s. (program Fajn radio), Frekvence 1, a. s. (program FREKVENCE 1)

1



Rada se seznámila s analýzou části pořadu „Pomsta je sladká“, která byla odvysílána dne 27. února  
2014 od 06:51:00 hodin do 06:54:50 hodin na programu Fajn radio provozovatele MEDIA BOHEMIA, 
a. s., a shledala, že k porušení zákona č. 231/2001 Sb. nedošlo (4).

Rada se seznámila s analýzou části pořadu „Ruda z Ostravy“ která byla odvysílána dne 5. března 2014 
od  13:26:26  do  13:28:50  hodin  na  programu  FREKVENCE  1,  provozovatele  Frekvence  1,  a.  s.,  a 
shledala, že k porušení zákona č. 231/2001 Sb. nedošlo. (5)

7/20, 2014, SeeJay Radio, s. r. o. (program SeeJay Radio)

Rada se seznámila s analýzou programu SeeJay Radio provozovatele SeeJay Radio, s. r. o., ze dne 26. 
února 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém 
a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

8/15, 2014, Český rozhlas (program ČRo 1 Radiožurnál)

Rada se seznámila s analýzou části zpravodajské relace Hlavní zprávy, která byla odvysílána dne 17.  
března 2014 od 12:11:40 do 12:25:50 hodin  na programu ČRo 1  –  Radiožurnál,  a  shledala,  že  k  
porušení zákona č. 231/2001 Sb. nedošlo.

8/16, 2014, AZ Media, a. s. (program ROCK MAX)

Rada se seznámila s analýzou programu ROCK MAX provozovatele AZ Media, a. s., ze dne 19. března 
2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém a  
televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

8/32, 2014, LONDA, spol. s r. o. (program RÁDIO IMPULS)

Rada  se  seznámila  se  zjištěními  analýzy  předvolebního  vysílání  pořadu  Impulsy  Václava  Moravce 
vysílaného na programu RÁDIO IMPULS v období od 18. září 2013 do 25. října 2013.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na základě této analýzy požádala provozovatele LONDA, spol. s  
r. o., o podání vysvětlení, podle jakého klíče byli zváni konkrétní představitelé politických uskupení  
kandidujících ve volbách do PS PČR 2013 do jednotlivých vydání pořadu Impulsy Václava Moravce (co  
určovalo pořadí, v němž byli v rámci pořadu prezentováni), který byl vysílán v čase krátce po 18:00  
hod. v období od 18. září 2013 do 25. října 2013 na programu RÁDIO IMPULS, resp. o vysvětlení, zda  
provozovatel pořad Impulsy Václava Moravce v uvedeném období koncipoval jako předvolební. 

8/33, 2014, Frekvence 1, a. s. (program FREKVENCE 1)

Rada  se  seznámila  se  zjištěními  analýzy  předvolebního  vysílání  pořadu  Pressklub  vysílaného  na 
programu FREKVENCE 1 v období od 18. září 2013 do 25.října 2013.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání na základě této analýzy požádala provozovatele Frekvence 1, 
a. s., o podání vysvětlení, podle jakého klíče byli zváni konkrétní představitelé politických uskupení 
kandidujících  ve  volbách  do  PS  PČR  2013  do  jednotlivých  vydání  pořadu  Pressklub  (co  určovalo 
pořadí, v němž byli v rámci pořadu prezentováni), který byl vysílán v období od 18. září 2013 do 25. 
října  2013  na  programu  FREKVENCE  1,  resp.  o  vysvětlení,  zda  provozovatel  pořad  Pressklub  v  
uvedeném období koncipoval jako předvolební.

9/30, 2014, Radio Contact Liberec, s. r. o. (program Radio Contact Liberec)

Rada se seznámila s analýzou reklamy společnosti Severočeské vodovody a kanalizace, a. s., která byla 
odvysílána na programu Radio Contact Liberec (frekvence 101,4 MHz / Liberec) dne 26. března 2014 v  
časech 09:52:31 hodin, 11:52:39 hodin a 13:24:16 hodin a shledala, že reklama byla odvysílána v 
souladu se zákonem č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy.

2



10/13, 2014, RKR, s. r. o. (program Classic FM)

Rada se seznámila s analýzou programu Classic FM provozovatele RKR, s. r. o., ze dne 7. dubna 2014 
od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém a televizním  
vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

11/21, 2014, Český rozhlas (program ČRo 1 Radiožurnál)

Rada se seznámila se stížností (č. j. 3588/2014 a č. j. 3683/2014) skupiny posluchačů na pořad „Stalo  
se dnes“, který byl odvysílán dne 5. května 2014 od 21:05 hodin na programu ČRo 1 – Radiožurnál, 
jakož  i  s analýzou  pořadu,  a  shledala,  že  uvedený  pořad  byl  odvysílán  v  souladu  se  zákonem  č. 
231/2001 Sb. 

11/22, 2014, Český rozhlas (Český rozhlas Plus)

Rada se seznámila s analýzou programu Český rozhlas Plus provozovatele Český rozhlas ze dne 22 
dubna 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém 
a televizním vysílání.

12/82, 2014, Český rozhlas (program Český rozhlas 1 Radiožurnál)

Rada  se  seznámila  s  analýzou  dopoledního  moderovaného  bloku  na  programu  Český  rozhlas  1 
Radiožurnál ze dne 15. května 2014 od 09:12:30 hodin provozovatele Český rozhlas, v jehož rámci 
byla  zařazena  informace  o  kauze  Davida  Ratha  a  shledala,  že  výše  specifikovaný  příspěvek  byl 
odvysílán v souladu se zákonem 231/2001 Sb.

Rada se seznámila s analýzou pořadu Host Radiožurnálu s vojenským analytikem Martinem Kollerem,  
který byl vysílán na programu Český rozhlas 1 Radiožurnál provozovatele Český rozhlas dne 16. května 
2014 od 10:05 hodin,  a  shledala,  že pořad byl  odvysílán v souladu s  §  31 odst.  2  a  3  zákona č.  
231/2001 Sb.

Rada  se  seznámila  se  stížností  (č.  j.  4348/2014)  posluchače  na  možnou  politickou  reklamu, 
odvysílanou na programu EVROPA 2 dne 22. května 2014, a na základě analýzy předmětného vysílání  
se rozhodla upozornit provozovatele televizního vysílání EVROPA 2, spol. s r. o., na porušení § 48 odst. 
1  písm. e) zákona č.  231/2001 Sb.,  podle něhož provozovatel  vysílání  nesmí do vysílání  zařazovat 
obchodní sdělení politických stran a hnutí, čehož se dopustil tím, že do vysílání programu EVROPA 2  
dne 22. května 2014 v 16:46 a 18:18 hod. zařadil spot „Prosím vás, nekašlete na tyto volby“. Jelikož 
reklama  svým  obsahem  ovlivňuje  voličské  jednání  diváků,  nabývá  tak  charakteru  politického 
obchodního sdělení, které je zákonem zakázáno. 

13/19, 2014, MEDIA BOHEMIA (program RÁDIO BLANÍK ZÁPADNÍ ČECHY)

Rada na základě analýzy a znaleckého posudku vysílání programu RÁDIO BLANÍK ZÁPADNÍ ČECHY ze 
dne 20. září 2013 zahájila s provozovatelem MEDIA BOHEMIA správní řízení z moci úřední pro možné 
neplnění licenčních podmínek, kterého se mohl dopustit tím, že dne 20. září 2013 v čase od 00:00 do  
24:00  hodin  na  programu  RÁDIO  BLANÍK  ZÁPADNÍ  ČECHY  nedodržel  zavazující  znění  základní 
programové specifikace: hudebně informační program, lidová hudba – lidové rádio, nebyla splněna 
ani podmínka v části týkající se hudebního zaměření, neboť podíl country hudby a folku nedosáhl 50–
70 % z celkového hudebního vysílání. 

13/20, 2014, JUKE BOX, spol. s r. o. (program Radio Čas Rock)

Rada se seznámila s analýzou programu Radio Čas Rock (vysílané v DVB-T), provozovatele JUKE BOX,  
spol. s r. o., ze dne 5. června 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se  
zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

3



13/21, 2014, Český rozhlas (program ČRo 1 Radiožurnál), Frekvence 1, a. s. (program FREKVENCE 1), 

Rada se seznámila s analýzou reportáží a publicistických pořadů vysílaných dne 28. května 2014 na 
programu ČRo 1 Radiožurnál, které se věnovaly tématu léčitelství a na základě výstupů této analýzy 
požádala  provozovatele  ČESKÝ  ROZHLAS  o  podání  vysvětlení,  z  jakého  důvodu  neobsahovaly 
zpravodajské reportáže, které odvysílal  28.  května 2014 v 07:00 hod.  a  ve 12:02 hod.,  týkající  se 
spolku Slunce a naděje, některé podstatné informace, čímž tyto reportáže neumožňovaly svobodné 
vytváření názorů.

Rada se seznámila s analýzou pořadu Těžkej Pokondr na Frekvenci 1 vysílaného dne 19. června 2014 
od 09:00 hod. na programu FREKVENCE 1 a shledala, že v daném dílu pořadu nedošlo k porušení  
zákona č. 231/2001 Sb.

Rada  na základě  analýzy  pořadu  „Dámský  klub“,  odvysílaném dne 19.  května 2014  na programu 
FREKVENCE  1  ustanovila  soudního  znalce  za  účelem  odborného  posouzení  vysílání  a  zahájila  se 
společností Frekvence 1, a. s., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 32 odst. 1 písm. g) 
zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl provozovatel dopustit tím, že dne 19. května 2014 odvysílal 
na programu FREKVENCE 1 v čase od 10:00 do 12:00 pořad „Dámský klub“.

14/30,  2014,  Český  rozhlas  (programy ČRo 1  Radiožurnál  a  ČRo 2  Dvojka),  LONDA spol.  s r.  o. 
(program RÁDIO IMPULS)

Rada se seznámila s analýzou pořadu „Jak to vidí“ s prof. Cyrilem Höschlem, odvysílaného dne 11. 
června 2014 od 08:30 hod. na programu ČRo Dvojka a shledala, že byl odvysílán v souladu se zákonem 
231/2001 Sb.

Rada se seznámila s analýzou části vysílání programu ČRo 1 Radiožurnál ze dne 28.  května, 20. června 
a 29. května a části vysílání programu ČRo Dvojka ze dne 18. června, které se týkaly spolku Slunce 
naděje,  podvodných  léčitelů  a  problematiky  trestní  odpovědnosti  léčitelů  v  české  legislativě,  a 
shledala, že nedošlo k porušení zákona č. 231/2001 Sb.

Rada se seznámila  s  analýzou reportáže vysílané dne 28.  května 2014 na stanici  Český  rozhlas  1  
Radiožurnál provozovatele Český rozhlas, která se týkala společnosti Slunce naděje s.  r.  o.  a pana  
Jiřího Suchého, Rada shledala, že reportáž byla odvysílána v souladu se zákonem 231/2001 Sb.

Rada se seznámila s analýzou části vysílání programu ČRo 1 – Radiožurnál ze dne 3. července 2014,  
které se týkalo policejního náměstka Zlínského kraje Jaroslava Vaňka.

Rada se seznámila s analýzou reklamy na 25. Slavnosti svijanského piva, jež byla dne 3. července 
vysílána na programu RÁDIO IMPULS (102,0 MHz Ústí nad Labem) provozovatele LONDA spol. s r. o. v  
06:49 hod. a dále např. v 07:46 hod, Rada požádala provozovatele LONDA spol. s r. o. o informace o 
zadavateli tohoto obchodního sdělení.

14/31, 2014, MEDIA BOHEMIA, a. s. (program CITY 93,7 FM)

Rada se seznámila s analýzou programu CITY 93,7 FM provozovatele MEDIA BOHEMIA, a. s., z pátku 
20. června 2014 a soboty 21. června 2014 od 00:00–24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu 
se zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

15/78, 2014, Český rozhlas (programy ČRo 1 Radiožurnál, ČRo 3 Vltava), NONSTOP s. r. o. (program 
Rádio Krokodýl), LONDA spol. s r. o. (program RÁDIO IMPULS)

Rada se seznámila s  analýzou souboru reportáží  a  zpravodajských příspěvků týkajícím se kauz na 
zlínském policejním ředitelství odvysílaném v průběhu dne 3. července 2014 na programu ČRo 1 – 
Radiožurnál a požádala provozovatele Český rozhlas o podání vysvětlení, jakým způsobem má zjištěné 

4



a ověřené podklady pro tvrzení „podivné poměry ve zlínské policii, které by jinde v celé republice  
nebyly možné“, které zaznělo v daném souboru reportáží.

Rada  se  seznámila  s  analýzou  pořadu  Rádio  Ořechovka,  jednoho  z  dílů  cyklu  Kabaret  v  éteru,  
odvysílaného na programu ČRo 3 Vltava dne 31. července 2014 od 20:00 hodin a shledala, že nedošlo  
k porušení zákona č. 231/2001 Sb.

Rada se seznámila s  analýzou pořadu Volební  speciál  ze dne 19.  května 2014 a 22.  května 2014  
odvysílaném na programu ČRo 1 Radiožurnál a shledala, že nedošlo k porušení zákona č. 231/2001 Sb.

Rada se seznámila s analýzou vysílání programu Rádio Krokodýl, konkrétně ze dne 14. července 2014 
od 10:40 hod. a shledala, že nedošlo k porušení zákona 231/2001 Sb.

Rada se seznámila s obsahem externí analýzy (č. j. 5680/2014) bloku Téma dne na programu RÁDIO 
IMPULS  ze  dne  19.  září  2013  od  05:00  do  10:00  hod.  a  na  základě  této  analýzy  upozornila 
provozovatele LONDA, spol. s r. o., na porušení § 32 odst. 1 písm. i) zákona č. 231/2001 Sb., kterého 
se dopustil  tím, že ve zmíněném bloku zařadil  do vysílání v převážné většině pouze názory, které  
reprodukovaly  a  posilovaly  předsudečný  stereotyp  o  Romech  jako  jedincích  žijících  na  okraji  
společnosti, a to z důvodu, že se odlišují svými vlastnostmi i hodnotami od jedinců z řad majority,  
nechtějí se „přizpůsobit“, nepracují, pracovat nechtějí, raději pobírají či zneužívají sociální dávky a žijí  
tak z peněz daňových poplatníků.

15/79, 2014, RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. (program Kiss)

Rada se seznámila s analýzou programu Kiss provozovatele RADIO UNITED BROADCASTING, s. r. o., z 
úterý 1. července 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o 
rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

16/22, 2014, BBC Radiocom (Praha) s. r. o. (program BBC)

Rada se seznámila s analýzou programu BBC ze středy 11. září 2013 od 08:00–11:00 a 13:00–16:00 
hodin a zahájila  s provozovatelem BBC Radiocom (Praha) s.  r.  o.  správní  řízení z  moci  úřední pro 
možné neplnění licenčních podmínek, kterého se mohl dopustit tím, že dne 11. září 2013 v čase od 
08:00 do 11:00 a od 13:00 do 16:00 hodin zařazoval hudbu do vysílání programu BBC. 

16/24, 2014, MEDIA BOHEMIA a. s. (programy Hitrádio FM Labe, Hitrádio FM Most, Hitrádio FM 
Crystal), Rádio Dobrý den, spol. s r. o., (program Hitrádio FM)

Rada se seznámila s analýzou programů Hitrádio FM Labe, Hitrádio FM Most a Hitrádio FM Crystal  
provozovatele MEDIA BOHEMIA, a. s., a programu Hitrádio FM, provozovatele Rádio Dobrý den, spol.  
s r. o., ze dne 28. července 2014 od 00:00 do 24:00 hodin.

Na základě této analýzy rada upozornila provozovatele MEDIA BOHEMIA a. s. na porušení § 32 odst. 
1, písm. o) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 28. července 2014 od 00:00 do  
24:00 hodin neidentifikoval rozhlasový program Hitrádio FM Labe plným a platným názvem programu 
alespoň jedenkrát za hodinu, ale vždy pouze jeho zkrácenou verzí – Hitrádio FM.

Dále pak upozornila provozovatele Rádio Dobrý den, spol. s r. o. na porušení licenčních podmínek  
stanovených  licencí  udělenou  rozhodnutím  sp.2006/1019/zab/KAL,  ve  znění  pozdějších  změn, 
kterého se dopustil tím, že nedodržel dané licenční podmínky, které určují poměr zahraniční a domácí  
hudební produkce 60 % :  40 %, neboť v  analyzovaném dnu byl  poměr domácí  hudební produkce 
okolo 15%.

16/25, 2014, Český rozhlas (program ČRo 2 Dvojka)

5



Rada se seznámila s analýzou rozhovoru s Milanem Calábkem, odvysílaného dne 18. srpna 2014 od 
11:00 hod na programu ČRo 2 Dvojka v rámci pořadu Je jaká je, a shledala, že v rozhovoru nedošlo k 
porušení zákona č. 231/2001 Sb.

17/47, 2014, Route Radio, s. r. o. (program Rádio Dálnice)

Rada se seznámila s analýzou provozovatele Route Radio, s. r. o. programu Rádio Dálnice (licence sp. 
zn. 2008/934/zab a licence 2011/394/CUN) ze středy 20. srpna 2014 od 00:00 do 24:00 hodin. Na 
základě  této  analýzy  Rada  upozornila  provozovatele  Route  Radio,  s.  r.  o.  na  porušení  licenčních 
podmínek stanovených licencí  udělenou rozhodnutím,  sp.  zn.  2008/934/zab.  a 2011/394/CUN, ve 
znění pozdějších změn, kterého se dopustil tím, že nedodržel dané licenční podmínky, které určují  
podíl  mluveného  slova  7  %  v  čase  od  06:00  do  18:00  hodin,  neboť  v  analyzovaném  dnu 
20. srpna 2014 byl podíl mluveného slova necelých 5 %.

18/17, 2014, Český rozhlas (ČRo 1 Radiožurnál)

Rada zahájila na základě analýzy vysílání s provozovatelem Český rozhlas správní řízení z moci úřední 
pro možné porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl provozovatel dopustit tím,  
že dne 30. července 2014 odvysílal na programu Český rozhlas 1 Radiožurnál v čase od 08:52 hodin 
pořad Ranní interview s Jankem Kroupou věnovaný problematice pedofilie a v časech 09:10, 11:09, 
11:15, 11:23, 12:08, 13:11 a 15:11 hodin seriál  publicistický reportáží  též věnovaný problematice 
pedofilie,  neboť osobní domněnky reportéra Janka Kroupy a reportérky Markéty Chaloupské byly  
vydávány za ověřená fakta, osobní hodnotící komentáře obou reportérů nebyly odděleny od informací 
zpravodajského  charakteru,  poskytované  informace  byly  deformovány  opomenutím  důležitých 
skutečností,  reportáž  jako  celek  byla  z  hlediska  zdrojů  informací  netransparentní  a  některé 
prezentované informace nebyly dostatečně vyvážené pro svobodné vytváření názorů.

19/29, 2014, Radio Contact Liberec, spol. s r. o. (program Radio Contact Liberec)

Rada se seznámila s analýzou programu Radio Contact Liberec, provozovatele Radio Contact Liberec, 
spol. s r. o., ze dne 27. srpna 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se  
zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

20/21, 2014, Frekvence 1, a. s. (program FREKVENCE 1)

Rada se seznámila s analýzou programu FREKVENCE 1, provozovatele Frekvence 1, a. s., ze dne 23. 
září 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém a  
televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami

20/22, 2014, Český rozhlas (ČRo 1 Radiožurnál)

Rada se seznámila s analýzou obchodního sdělení odvysílaného na programu ČRo 1 Radiožurnál 26. 
srpna 2014 v 09:23 a 15:18 hod.

21/30, 2014, Český rozhlas (ČRo 1 Radiožurnál)

Rada se seznámila s analýzou pořadu Hovory z Lán ze dne 2. listopadu 2014 od 17:05 na programu 
ČRo  1  Radiožurnál  a  na  základě  této  analýzy  požádala  provozovatele  Český  rozhlas  o  podání 
vysvětlení,  proč  nezajistil,  aby  v  pořadu  Hovory  z  Lán  ze  dne  2.  listopadu  2014  na  programu 
Radiožurnál od 17:05 hod. nezazněly vulgarismy. Rovněž provozovatele Český rozhlas upozornila na 
porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. j) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že zmíněný 
pořad obsahoval vulgarismy „kunda“ (17:41 hod., vyřčeno 3x), „kurev“ (17:42 hod.), „zkurvila“ (17:53 
hod.), „hovno“ (17:54 hod.), čímž porušil povinnost nezařazovat do programů pořady a reklamy, které  

6



obsahují  vulgarismy a nadávky, kromě uměleckých děl,  v nichž je  to z hlediska líčeného kontextu 
nutné; taková díla je však možné vysílat pouze v době od 22.00 do 6.00 druhého dne.

21/32, 2014, HAMCO, s. r. o. (program RADIO HANÁ)

Rada se seznámila s analýzou programu RADIO HANÁ, provozovatele HAMCO s. r. o. ze středy 8. října  
2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém a  
televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami.

21/33, 2014, LONDA spol. s r. o. (program RÁDIO IMPULS)

Rada se seznámila s analýzou zpravodajství a publicistiky na programu RÁDIO IMPULS provozovatele  
LONDA spol. s r. o., a to z období 23. dubna – 23. května 2014. Předmětem analýzy byly následující  
pořady: Zprávy v celou, Zprávy v půl, Sedm minut v sedm, Polední speciál a Kauza dne.

21/34, 2014, Frekvence 1, a. s. (program FREKVENCE 1)

Rada se seznámila s analýzou předvolebního zpravodajství a pořadu Pressklub programu FREKVENCE 
1 provozovatele Frekvence 1, a. s., vysílaných ve sledovaném období od 23. dubna 2014 do 23. května  
2014 a na základě této analýzy požádala provozovatele Frekvence 1, a. s., o podání vysvětlení, podle 
jakého  klíče  byli  zváni  konkrétní  představitelé  politických  uskupení  kandidujících  ve  volbách  do 
Evropského parlamentu 2014 do jednotlivých vydání pořadu Pressklub vysílaného každou sobotu a 
neděli od 17:00 hodin v období od 23. dubna 2014 do 23. května 2014 na programu FREKVENCE 1.

22/19, 2014, BONTON, a. s. (program Radio BONTON)

Rada se seznámila s analýzou reklamy autobazaru ESA vysílanou na programu Bonton 10. listopadu v  
16:42:03 hodin. 

22/21, 2014, RADIO IBUR, s. r. o. (program Radio RUBI)

Rada se seznámila s analýzou programu Radio RUBI, provozovatele RADIO IBUR, s. r. o.,  z pondělí  
10. listopadu 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala,  že vysílání  bylo  v  souladu se zákonem o 
rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami

23/11, 2014, RFE/RL, Inc., organizační složka (programy Ázerbajdžánské vysílání RÁDIA SVOBODNÁ 
EVROPA/RÁDIA SVOBODA, Jihoslovanské vysílání RÁDIA SVOBODNÁ EVROPA/ RÁDIA SVOBODA)

Rada  se  seznámila  s  kontinuální  analýzou  programů  Jihoslovanské  vysílání  RÁDIA  SVOBODNÁ 
EVROPA/  RÁDIA  SVOBODA  (Radio  Free  Europe/Radio  Liberty)  a  Ázerbajdžánské  vysílání  RÁDIA 
SVOBODNÁ EVROPA/RÁDIA SVOBODA (Radio Free Europe/Radio Liberty) provozovatele RFE/RL, Inc., 
organizační složka, a sice ve sledovaném období 12. října 2014 00:00–24:00 a 15. října 2014 00:00–
24:00.  Na základě této analýzy požádala provozovatele vysílání  RFE/RL,  Inc.,  organizační  složka,  o 
podání vysvětlení, z jakého důvodu došlo ve dnech 12. října 2014 a 15.října 2014 v  ázerbajdžánské 
mutaci k odchylce v časovém rozvrhu vysílání oproti schématu uvedenému v licenčních podmínkách. 

23/12, 2014, Frekvence 1, a. s. (program FREKVENCE 1), MEDIA BOHEMIA a. s. (program Hitrádio 
Orion)

Rada  se  seznámila  s  analýzou  písně  Srdcotepec  odvysílané  dne  22. listopadu 2014  na  programu 
FREKVENCE 1.

Rada  se  seznámila  s  analýzou  soutěžního  vysílání  na  programu  Hitrádio  Orion  ze  dne 
28. listopadu 2014.

7



8


